Organski voćnjak Baš Bašča i prirodni džemovi i sokovi su ključni atributi Breze

Bez autora
Aug 17 2020

Uz podršku Sweden/USAID FARMA II projekta, kompanija Mega Natura, prerađivač voća iz Breze, u blizini Sarajeva, uskoro će povećati proizvodnju organskih džemova, sokova i drugih voćnih proizvoda.

Posjetiocima dozvoljavaju da uđu u voćnjak Baš Bašča i beru voće koje im se sviđa, a vlasnik voćnjaka i kompanije Šefket Hrustanović kaže da ljudi rijetko puštaju druge da lutaju u njihovim voćnjacima, ali da je to je način na koji oni žele da rade.

On je 2005. godine odlučio da na deset hektara zemljišta posadi organski voćnjak, a 2018. godine je osnovao kompaniju. Sada godišnje proizvedu gotovo 200 tona šljiva, krušaka i jabuka, te manje količine trešanja, višanja, kupina i malina. Polovinu toga prodaju u voćnjaku, a ostatak prerade.

Njihov trud uložen u preradu voća se isplatio i 2014. godine na sajmu hrane u Nurnbergu, Njemačka, dobili su priznanje za najboljeg proizvođača soka od šljive na Balkanu.

Baš Bašča je također postala i mjesto za agroturizam. Uz malu farmu životinja, dječije igralište, malo jezero sa splavom, mjesta za roštiljanje i mogućnost vožnje traktorom kroz voćnjak, Baš Bašča privlači mnogo posjetitelja, uključujući i 5.000 stranih posjetilaca godišnje.

Šefket je registrovao i Mega Naturu, te sada proizvode 15 organskih voćnih proizvoda pod markom Zlatija, po imenu Šefketove snahe. Svoje proizvode izvoze u Njemačku, Australiju i Saudijsku Arabiju, ali su i na policama supermarketa širom BiH.

Od sredstava koja su im dodijeljena u okviru projekta Sweden/USAID Farma II kupili su sušaru i mašine za pranje voća, vađenje koštica, blanširanje i rehidraciju.

– Kada pokrenemo proizvodnju trebat će nam još najmanje dvoje uposlenika, kao i oko 85 sezonskih radnika da pomognu u berbi i pripremi voća – napominje Šefket i najavljuje čak i proizvodnju čipsa od kruške i jabuke i mješavina suhog voća.

Planira kupovinu organskog voća od drugih poljoprivrednika u tom području. Uz povećanu proizvodnju, Zlatija proizvodi bi uskoro trebali postići veće tržišne udjele, kako u BiH, tako i na međunarodnom tržištu.

U međuvremenu, organski voćnjak i prirodni džemovi i sokovi ostaju Brezini ključni atributi, saopćeno je iz Sweden/USAID Farma II projekta .

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik